• Training

    Speel in op de zakelijke en persoonlijke behoeften van de klant

     

  • Begrijp je klant – voor je wordt begrepen

    Vraag door naar ambitie, pijn en dromen

    Bouw een optimale zakelijke en persoonlijke relatie op

    • Schat snel in wat de persoonlijke behoeften van de klant zijn
    • Pas je benadering aan
    • Ken de strategie en snap de business

    Neem de klant mee in een gezamenlijk denkproces

    Doe dit vanuit jouw expertrol

    Oefen positief invloed uit op het beslisproces

    • Gebruik een trechtermodel als leidraad voor strategische gesprekken
    • Zet bewezen gesprekstechnieken in om goed contact te houden
    • Ga effectief om met bezwaren, emoties, conflicten en politiek

    Straal senioriteit uit

    Combineer expertise met aandacht voor je klant

    Kijk vanuit erkenning naar stakeholders

    • Versterk je eerste indruk, met je lichaamstaal, stemgebruik en woordkeus
    • Heb inzicht in je belemmerende gewoontes en beïnvloedt deze positief
    • Vertaal jouw waarde naar de zakelijke behoefte van de klant

    Wees een sparringpartner voor je klant

    Houd het belang van je eigen organisatie ook voor ogen

    Weet wat er speelt in de markt

    • Bereid je strategisch voor op een politieke case en presenteer die in een 'hoge druk' omgeving.
    • Zie commerciële kansen en werk hierbij samen met je sales collega ‘s
    • Herken trends en breng deze in gesprekken met de klant in
  • Hoe zou jij inspelen op deze klant?

    Acteurs, vaak zelf werkzaam in de IT, spelen de rol van de klant.